Domnul inginer Răzvan Gîrmacea (35 de ani), absolvent al specializării Calculatoare din cadrul Facultății de Inginerie Electrică și Știința Calculatoarelor, a vândut unei companii din Hong Kong platforma software Monitor Backlinks, pe care a fondat-o în anul 2013. Platforma (https://monitorbacklinks.com) reprezintă un instrument care ajută companiile active în mediul online să monitorizeze site-urile care pun link-uri către propriul site sau către cel al unor competitori direcți. Valoarea tranzacției, care a avut loc în luna iunie, a fost de peste 500.000 de euro.
Răzvan Gîrmacea a fost studentul Universității „Ștefan cel Mare” din Suceava între anii 2001-2005, la cursurile de lungă durată. La concursul de admitere, acesta a obținut o medie peste 9, iar pe parcursul anilor de studii s-a remarcat ca unul din studenții foarte buni, interesat de noutățile din domeniu, reușind să facă performanțe la disciplinele care îl pasionau. În acest sens, colegii de la FIESC își amintesc de prestația lui la materiile Programare orientată spre obiecte și structuri de date, Tehnici de transmitere a informației, Rețele de calculatoare sau Sisteme inteligente. De asemenea, la proiectele de an, domnul Gîrmacea propunea întotdeauna soluții interesante. Proiectul de diplomă a avut o tematică nouă pentru nivelul anului 2005, abordând un sistem interactiv pe Internet, sub îndrumarea științifică a doamnei prof.univ.dr.ing. Cristina Turcu. Potrivit conducerii FIESC, comisia de Examen de diplomă a avut numai aprecieri maxime.
Activitatea antreprenorială a domului Gîrmacea a început în anul 2011, când a înființat un magazin online de jucării, pe care avea să îl vândă după doi ani. Ulterior, și-a dorit să creeze un produs care să îl propulseze către piața globală și pe care să îl poată îmbunătăți în funcție de cererile acesteia. Așa s-a născut Monitor Backlinks, instrumentul care monitorizează link-urile către site-ul personal sau al competiției, informând asupra importanței acestora pentru îmbunătățirea poziției în Google. Domnul Gîrmacea a explicat că, în cazul piețelor competitive, aceste hyperlink-uri joacă un rol deosebit de important în creșterea vizibilității în spațiul virtual și situarea unui site pe prima pagină a căutării.
Îl felicităm pe absolventul nostru pentru reușita deosebită și îi urăm succes pe viitor!