Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava a organizat în zilele de 19 și 20 noiembrie a doua ediție a concursului studențesc „25 de ore la USV” (25h@USV). Patru echipe alcătuite din cîte trei studenți înscriși la programele de studiu de licență și master ale Facultății de Inginerie Electrică și Știința Calculatoarelor au petrecut 25 de ore împreună, încercînd să găsească soluții la problema aleasă de organizatori privind dezvoltarea de interfețe utilizator spațiale. Aceste interfețe combină mediul fizic cu cel digital pentru a oferi utilizatorilor noi experiențe interactive multimedia. Echipele de studenți au primit din partea organizatorilor echipamente tehnice speciale (senzori Microsoft Kinect) care au capacitatea de a măsura și raporta în timp real locația și adîncimea 3-D a persoanelor și obiectelor prezente în aria monitorizată. Folosind această tehnologie, studenții Universității „Ștefan cel Mare” din Suceava au implementat viziunea proprie a unui spațiu fizic augmentat digital în care, în jurul corpului utilizatorului, rulează aplicații.
Proiectele echipelor au fost evaluate în dimineața zilei de 20 noiembrie de către un juriu compus din doi membri de la Institute of Software Technology and Interactive Systems din cadrul Universității Tehnice din Viena. În vederea realizării cît mai bine a temei propuse de către organizatori, echipele de studenți au imaginat și creat mănuși cu senzori, mașini care urmăresc utilizatorul, ceasuri inteligente și aplicații grafice 3D. Echipa clasată pe locul I, alcatuită din Alexandru NISTOR, Alexandru BOCA și Valeriu POPA a reușit să livreze în cele 25 de ore ale concursului o soluție funcțională care combină recunoașterea mișcărilor utilizatorului, un ceas inteligent smart, o mănușă cu feedback tactil și o aplicație cu grafică 3D. Pe locul II s-a clasat echipa alcătuită din Stelian SENOCICO, Ovidiu Robert ROMAN, Marian Alexandru ADĂSCĂLIȚEI, care a propus o soluție de recunoaștere a comenzilor vocale combinată cu un ceas inteligent. Locul III a fost ocupat de echipa compusă din Antonela BERCHEȘ, Mirela GAFTONEANU, Teodor IFTIMIE, care a imaginat un scenariu în care o mașină robot urmărește comenzile date de utilizator. Organizatorii concursului au desemnat echipa cîștigătoare pentru a participa anul viitor la competiția Laval Virtual 2016 din Franța, competiție centrată pe tehnologii ale realității virtuale și realității augmentate. În anii trecuți, alte echipe ale Universității „Ștefan cel Mare” din Suceava s-au întors cu aprecieri foarte bune din partea organizatorilor evenimentului din Laval.
Prin acest concurs, Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava se alătură competițiilor similare de tipul „hackathon” care au loc pe plan internațional. Din partea organizatorilor, Prof. univ. dr. ing. Adrian Graur și Conf. univ. dr. ing. Radu-Daniel Vatavu consideră acest eveniment ca unul important în contextul actual al competițiilor studențești atît prin tehnologia inovativă adresată cît și prin modalitatea specială de implementare a acestuia. Prin tematica sa, concursul încurajează creativitatea studenților în procedul dezvoltării de tehnologii de vîrf la ora actuală în domeniul interacțiunii cu sistemele informatice. Sponsorii concursului au fost Global Design, OSF Global Services și Assist Software.