Facultatea de Ştiinţe ale Educaţiei din cadrul  Universității „Ștefan cel Mare” din Suceava a derulat, pentru al patrulea an  consecutiv, programul educațional Practica  pedagogică – Altfel. Programul este dedicat studenților din cadrul  specializării Pedagogia Învățământului  Primar și Preșcolar și urmărește diversificarea modalităților de formare  specializată a viitorilor profesori prin intermediul unor stagii alternative de  practică pedagogică.
     În perioada 29 martie – 1 aprilie, studenții FSE au  avut posibilitatea să cunoască, în cadrul Centrului de formare continuă al USV  din Vatra Dornei, particularitățile de desfășurare a orelor specifice mediului  rural şi urban din zona de munte a județului Suceava. Gazdele activităţii au fost  Școlile şi Grădiniţele din Neagra Șarului și Șarul Dornei, aflate sub  coordonarea domnului profesor Marius Giosu, precum şi Școala nr. 4 din Vatra  Dornei, coordonată de prof. Doina Moroşan. Activitatea a facilitat dobândirea  de experienţe semnificative de învăţare pentru studenţi, menite să conducă la  reorganizarea demersului cognitiv de abordare a unei situații școlare reale. În  același timp, micii preșcolari și școlari   au avut posibilitatea să interacţioneze cu studenții USV şi să  dobândească noi repere necesare în dezvoltarea personală și socială. Stagiul de  practică pedagogică  a fost coordonat de  profesorii mentori conf. univ. dr Otilia Clipa și lect. univ. dr. Oana Hrișcă,  de la Facultatea de Științe ale Educației, și Inspectorul pentru învățământul preșcolar  din cadrul ISJ Suceava, profesor Daniela Răileanu. 
     Practica pedagogică a presupus participarea  studenţilor la lecţii şi analizarea acestora în timp real, dar și oferirea de  noi experiențe senzoriale școlarilor, prin intermediul surprizelor dulci și a  celor colorate, pregătite de participanți. Fiind o oportunitate de învăţare  experienţială, practica pedagogică desfășurată în zona Vatra Dornei a  reprezentat pentru studenți, dar și pentru profesorii implicațI, un binevenit  moment de reflecție profesională și reinventare personală într-un spațiu  educațional nonformal. Vizita la Centrul de Informare al Parcului Național  Călimani și parcurgerea traseelor turistice montane au facilitat exersarea  proiectării a numeroase activităţi educaționale (re)creative destinate elevilor  din învățământul preșcolar și au permis relevarea de noi valențe formative a  educației de tip nonformal. 
     O dată cu finalizarea activităților acestei ediții  a programului educațional Practica  pedagogică- Altfel, Facultatea de Științe ale Educației a primit încă o  dată confirmarea faptului că studenții, viitori profesori,  au înțeles importanţa învățământului  educațional modern. Acesta nu poate fi decât unul în care totul începe și se  termină cu cel care învață. Pentru că astfel de acțiuni permit, pe de o parte,  exersarea abilităţilor pedagogice și, pe de altă parte, trăirea unor valori  fundamentale umane precum generozitatea, cooperarea, responsabilitatea,  gratitudinea, ne dorim să le repetăm și în viitor și, odată cu aceasta, să  facem ca EDUCAȚIA de CALITATE să fie POSIBILĂ și ACCESIBILĂ oricărui COPIL.


