Modalități de contestare a deciziei Universității „Ștefan cel Mare” din Suceava în situația în care o persoană se consideră vătămată în privința dreptului de acces la informațiile de interes public
Refuzul explicit sau tacit a persoanei desemnate de Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava pentru aplicarea prevederilor Legii 544/2001 constituie abatere și atrage răspunderea disciplinară a celui vinovat.
Împotriva refuzului se poate depune reclamație administrativă la Rectorul Universității „Ștefan cel Mare” din Suceava în termen de 30 de zile de la luarea la cunoștință de către persoana lezată a refuzului explicit sau tacit a persoanei desemnate să furnizeze informația.
Reclamația va fi soluționată de Comisia de analiză privind încălcarea dreptului de acces la informațiile de interes public care va stabili dacă reclamația persoanei privind încălcarea dreptului de acces la informațiile de interes public este întemeiată sau nu.
În urma analizei solicitării, în cazul în care reclamația se dovedește a fi întemeiată, Comisia de analiză propune aplicarea unei sancțiuni disciplinare pentru personalul responsabil și se asigură că informațiile de interes public solicitate vor fi transmise. În termen de 15 zile de la depunerea reclamației, Comisia de analiză redactează și trimite răspunsul solicitantului menționând și sancțiunile disciplinare luate împotriva celui vinovat.
În cazul în care, după primirea răspunsului la reclamația administrativă, solicitantul se consideră în continuare lezat în drepturile sale prevăzute de lege, acesta poate face plângere la secția de contencios administrativ a tribunalului, în termen de 30 de zile de la primirea răspunsului.
Scutirea de taxa de timbru pentru plângerea depusă la tribunal și recursul la curtea de apel nu include și scutirea de la plata serviciilor de copiere a informațiilor de interes public solicitate.
Solicitările pot fi trimise pe adresa instituției sau pe adresa de email relpub@usv.ro
Dacă solicitantul este nemulţumit de răspunsul primit la cererea prin care solicită informaţii de interes public, poate adresa instituţiei o reclamaţie administrativă
– Reclamație administrativă 1 (privind răspunsul negativ)
Dacă nu aţi primit răspuns la solicitare în maximum 30 de zile de la data înregistrării cererii, puteţi adresa instituţiei o reclamaţie administrativă:
– Reclamație administrativă 2 (privind depășirea termenului legal)
Dacă solicitantul, după primirea răspunsului la reclamaţia administrativă, consideră că i s-au încălcat anumite drepturi, el poate face plângere la secția de contencios administrativ a tribunalului, în termen de 30 de zile de la primirea răspunsului.