În perioada 22-23 mai, s-a desfășurat, la București, finala națională a celei mai importante competiții de antreprenoriat pentru studenți: Company of the year 2019, organizată de Junior Achievement România. Din cele 300 de echipe înscrise în competiție (secțiunile elevi și studenți), în urma parcurgerii mai multor etape, cea a Universității „Ștefan cel Mare” din Suceava, intitulată Cookie Squad, a devenit una dintre cele 10 echipe finaliste la secțiunea studenți. Proiectul propus de Cookie Squad constă în realizarea unei aplicații gastronomice universale, înglobată într-o rețea de socializare, o combinație unică între Food Panda, Instagram și Tinder. Structura aplicației este simplă, bazată în principal pe două ramuri: una destinată interacțiunii utilizator-utilizator și alta bazată pe interacțiunea dintre utilizator-restaurant. Considerăm că aplicația va aduce o contribuție pozitivă în societatea actuală, deoarece rețeaua se va axa strict pe partea gastronomică, îndepărtându-se de rețelele de socializare clasice, care cuprind o gamă variată de servicii, ce nu întotdeauna pot fi îmbinate cu succes. Aplicația propusă are ca scop deschiderea unor noi posibilități pe o piață supra-alimentată de oferte de mâncăruri, alături de accesibilitate și confort. Printre opțiunile disponibile menționăm: filtrarea și utilizarea intuitivă a ofertelor restaurantelor și socializarea între persoane, socializare bazată pe talentele gastronomice ale fiecăruia.
Echipa USV a fost alcătuită din Găleată Alexandru, Danci Florin-Mihai, Rîndașu Claudiu-Mihai și Ciurariu Alexandru-Gabriel, studenți ai Universității „Ștefan cel Mare” din Suceava, Facultatea de Inginerie Electrică și Știința Calculatoarelor, iar profesor coordonator a fost domnul conf.univ.dr.ec. Ovidiu-Aurel Ghiuță. „Suntem la cea de-a doua participare la această competiție și la a doua finală. Personal, am participat cu 11 echipe formate din studenți de la Facultatea de Inginerie Alimentară și Facultatea de Inginerie Electrică și Știința Calculatoarelor, echipe care au fost selectate în Incubatorul JA Bizz Factory, ce a precedat finala; de asemenea, în această competiție au participat și alte echipe coordonate de colegi de la Laboratorul de incubare a afacerilor din cadrul universității. Competiția gestionată de Junior Achievement este benefică studenților pentru că le confirmă, chiar înainte de angajare, faptul că cerințele de la disciplinele de Marketing și Antreprenoriat se aplică în practică în mod similar și subliniază importanță studierii acestor discipline în domeniile inginerești.”, a precizat conf.univ.dr.ec. Ovidiu-Aurel Ghiuță.