Universităţile membre  ale Consorțiului universitar „Academica Plus” (Universitatea  din Piteşti, Universitatea „Ştefan cel Mare” din Suceava, Universitatea „Lucian  Blaga” din Sibiu, Universitatea din Ploieşti, Universitatea „1 Decembrie 1918”  din Alba Iulia, Universitatea „Valahia” din Târgovişte şi Universitatea din  Oradea), în urma dezbaterilor care au avut loc vineri, 23 ianuarie 2015,  privind procedura de finanţare diferenţiată a învăţământului superior din  România, fac următoarele precizări:
    1.  Din perspectiva stimulării calităţii în învăţământul superior, considerăm  inacceptabilă continuarea finanţării universităţilor şi în anul 2015 pe baza  rezultatelor ştiinţifice raportate de acestea în anul 2011 (care au cuprins  perioada 2006-2010). Considerăm necesară aprobarea noii metodologii de finanţare  pentru anul 2015, propusă de CNFIS şi CNR care să utilizeze rezultatele ştiinţifice  actuale. 
    2. În  evaluarea activităţii ştiinţifice şi în ierarhizarea tuturor instituţiilor de  învăţământ superior de stat din România, indiferent de vechimea şi de  dimensiunile instituţie,  este  obligatorie aplicarea principiilor echităţii, nediscriminarii şi egalităţii de şanse.  Evaluarea trebuie să fie întemeiată pe indicatori calitativi şi nu cantitativi.
    3. Considerăm necesară  aplicarea unui pachet de criterii unitare în evaluarea activităţii ştiinţifice,  fără decalaje de abordare şi de aplicare a punctajelor şi, implicit, susţinerea  finanţării de excelenţă în mod obiectiv şi imparţial, avându-se în vedere  strict principiul calităţii. Finanţarea studiilor doctorale nu trebuie să  afecteze în mod negativ finanţarea studiilor de licenţă şi masterat. Analiza de  cost pe student trebuie efectuată atât pentru studenţii doctoranzi cât şi  pentru cei de la ciclurile de licenţă şi master.
    4. În vederea  îndeplinirii obligaţiilor României cu privire la creşterea ponderii forţei de  muncă cu studii terţiare (doar 17,6% faţă de 29,5% media UE, în anul 2012),  considerăm necesară cel puţin menţinerea cifrei de şcolarizare la licenţă şi  master alocată în anul 2014 şi în anul 2015.


