ID HUSKROUA/23/RS/3.1/043
Prioritatea 3: A cooperating border region, SO3.1 – Harmonious neighbourly relations though cooperation, 3.1/RS: Harmonious neighbourly relations though cooperation – Regular scale (soft).
Perioada derulare: 1 ianuarie 2025 – 31 decembrie 2026
Lider de proiect: Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava
Partener: Chernivtsi Institute of Trade and Economics of State University of Trade and Economics (CHITE SUTE)
Manager de proiect: Conf. Univ. dr. Anamaria-Geanina MACOVEI
Buget: 516.757,50 EUR, din care 465.081,57 EUR reprezintă contribuția Uniunii Europene (pentru ambii parteneri) :277121.25 – USV, 187960.5 – CHITE
Obiectivul general: Scopul principal este creșterea accesului la noile tehnologii în vederea îmbunătățirii sistemului de învățământ superior prin cooperare transfrontalieră și stabilirea unor relații de vecinătate armonioase, ținând cont și de adaptarea curriculei la cerințele dinamice ale pieței muncii actuale și ale economiei digitale, în beneficiul studenților, comunităților academice și minorităților româno-ucrainene din Suceava și Cernăuți.
Obiectivul 1: Promovarea colaborării transfrontaliere. Dezvoltarea și lansarea unei platforme de învățare online, bazată pe punctele forte și punctele slabe ale sistemelor educaționale identificate în cadrul organizațiilor partenere din România și Ucraina.
Obiectivul 2: Hub pentru dezvoltarea competențelor digitale (trei laboratoare). Creșterea gradului de acces la noile tehnologii prin crearea unui laborator digital inteligent integrat, prin achiziționarea de auxiliare didactice moderne în vederea creării unui mediu atractiv, propice unui proces instructiv-educativ de calitate, care să integreze tehnici avansate de predare și metode active de învățare cu aplicabilitate ridicată în practică.
Obiectivul 3: Integrarea tehnologiei disruptive în educație. Formarea continuă a cadrelor didactice în utilizarea tehnologiei disruptive în educație prin intermediul laboratorului digital inteligent integrat, în vederea dezvoltării competențelor specifice care să conducă la adaptarea programelor școlare în conformitate cu cerințele dinamice ale pieței muncii și economiei digitale actuale.