Multidimensional training of adult volunteers to foster migrants’ integration
Proiect ID 2017-1-DE02-KA204-004284
Parteneri
- ifa Akademie (Germania) – Coordonator
- Universitatea Federico II Napoli, Departamentul de Științe Politice (Italia)
- Universitatea Stefan cel Mare Suceava (Romania)
- DAFNI KENTRO EPAGGELMATIKIS KATARTISIS (Grecia)
- European Management Education & Learning (e-mel) LLP (Marea Britanie)
- SYNTHESIS CENTER FOR RESEARCH AND EDUCATION LTD (Cipru)
- MAKRO Yonetim Gelistirme Danismanlik Ltd. Sti. (Turcia)
Proiectul Multidimensional training of adult volunteers to foster migrants’ integration (MAV) sprijină si califica voluntari pentru a servi ca mentori pentru imigranți pe care sa-i susțină in integrarea sociala si profesionala. In afara activităților desfășurate de guvern sau autorități locale si a programelor de mentorat dedicate, societatea civila joaca un rol cheie in integrarea imigranților.
MAV va pregăti si va motiva voluntari imigranți care vor deveni mentori pentru alți imigranți.
Participanții își vor asuma un rol deosebit de activ pe parcursul programului de instruire prin împărtășirea cunoașterii, experiențelor, ideilor si problemelor proprii in legătura cu temele discutate, astfel contribuind la învățarea in grup. Proiectul va contribui in sensul
creării si creșterii motivației grupul țintă pentru a deveni educatori sau mentori.
Pentru a promova integrarea socială a imigranților, proiectul propune colaborarea unor grupuri direct interesate: profesioniști, educatori, realizatori de politici in domeniul educației adulților. Proiectul MAV își propune sa mărească nivelul incluziunii imigranților si al refugiaților, sa asigure interesul pe termen lung al imigranților in voluntariat, sa promoveze
sustenabilitatea rezultatelor proiectului si sa producă rezultate care să poată fi folosite de către toate tarile membre UE.
Proiectul va forma voluntari care vor deveni însoțitori sau mentori ai imigranților si va stimula integrarea care reprezintă un proces benefic pentru întreaga societate.
Un obiectiv esențial al proiectului este crearea unui pachet de instrumente pentru educatori care sa le permită voluntarilor învățarea autonoma si calificarea. Aceasta va contribui la managementul efectiv al fluxului de imigranți si va facilita tranziția intre momentul sosirii imigranților si intrarea acestora pe piața muncii tarii gazda.
Educatorii, si la rândul lor, voluntarii, vor ajuta imigranții sa se integreze efectiv in tara gazda, astfel contribuind la crearea unor comunități mai incluzive.
Proiectul MAV se adresează direct educatorilor si tutorilor din educația adulților si își propune să obțină următoarele rezultate:
(1) Ghidul pentru educatori MAV – informații despre metodologie, recomandări, formate
(2) Colecția MAV pentru educația adulților – module de curs dedicate educației voluntarilor adulți
(3) Colecția MAV pentru comunicare – recomandări pentru promovarea activităților voluntarilor dedicate integrării imigranților.
Rezultatele proiectului vor include elemente fundamentale necesare unui proces de instruire care sa implice voluntari imigranți ca mentori ai altor imigranți. Acești mentori vor acționa ca agenți de multiplicare in comunitățile locale de imigranți in sensul sporirii incluziunii sociale si la locul de munca pe termen mediu si lung. Educatorii si voluntarii implicați in proiect vor contribui la realizarea de bune practici pentru a influenta pozitiv integrarea si incluziunea imigranților in tarile gazda ceea ce va conduce la reconciliere culturala si educație profesionala intr-un context multi- si intercultural.
Pentru alte informatii si noutăți, vă invităm sa accesați site-ul proiectului MAV: http://mav-eu.info/