SCOPUL PROCEDURII
Procedura stabileşte modalităţile prin care se efectuează recunoaşterea funcţiilor didactice din învăţământul universitar obţinute în instituţii de învăţământ universitar acreditate din străinătate pentru persoanele care doresc să activeze în cadrul Universităţii „Ştefan cel Mare” din Suceava.
DOMENIUL DE APLICARE
Procedura se utilizează în cadrul Universităţii „Ştefan cel Mare” din Suceava pentru funcţiile didactice din învăţământul universitar obţinute în instituţii de învăţământ universitar acreditate din străinătate.
CONŢINUT
Funcţiile didactice din învăţământul universitar obţinute în instituţii de învăţământ universitar acreditate din state membre ale Uniunii Europene, ale Spaţiului Economic European, din Confederaţia Elveţiană şi în universităţi de prestigiu din alte state incluse în Lista universităţilor de prestigiu din alte state, aprobată prin ordin al ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice şi actualizată periodic, se recunosc automat de către instituţiile de învăţământ superior din România.
Funcţiile didactice obţinute la alte instituţii de învăţământ universitar acreditate decât cele menţionate la paragraful anterior se recunosc numai în baza unei convenţii internaţionale de recunoaştere reciprocă, încheiată la nivel interguvernamental sau interuniversitar.
Adeverinţele de recunoaştere emise conform acestei proceduri sunt recunoscute doar în cadrul USV.
Recunoaşterea se aplică cetăţenilor români, cetăţenilor din state membre ale Uniunii Europene, ale Spaţiului Economic European, din Confederaţia Elveţiană şi cetăţenilor din state terţe.
Ocuparea unui post didactic în sistemul românesc de învăţământ superior se realizează conform reglementărilor legale în vigoare.
În vederea recunoaşterii funcţiei didactice, solicitantul depune dosarul de recunoaştere care cuprinde următoarele documente:
- cerere de recunoaştere (formular tip);
- act de identitate – copie – şi dovada schimbării numelui – copie şi traducere legalizată (dacă este cazul);
- diploma de doctor, dacă actul de studii este obţinut în România sau la una dintre instituţiile acreditate de învăţământ universitar din state membre ale Uniunii Europene, ale Spaţiului Economic European, din Confederaţia Elveţiană şi în universităţi de prestigiu din alte state incluse în Lista universităţilor de prestigiu din alte state, aprobată prin ordin al ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice şi actualizată periodic, respectiv atestatul de recunoaştere emis de CNRED, dacă actul de studii este obţinut la alte instituţii acreditate de învăţământ universitar din străinătate – copie şi traducere legalizată (dacă este cazul);
- dovada funcţiei didactice, eliberată de instituţiile acreditate de învăţământ universitar din state membre ale Uniunii Europene, ale Spaţiului Economic European, din Confederaţia Elveţiană şi în universităţi de prestigiu din alte state incluse în Lista universităţilor de prestigiu din alte state, aprobată prin ordin al ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice şi actualizată periodic – copie şi traducere legalizată (dacă este cazul).
Dosarul se poate depune la registratura USV, se transmite prin poştă sau prin intermediul PCUe.
Dosarul complet este transmis către comisia de recunoaştere care va evalua şi se va pronunţa privind solicitarea.
Decizia de recunoaştere / nerecunoaştere a funcţiilor didactice din învăţământul universitar obţinute în instituţii de învăţământ universitar acreditate din străinătate se emite de către Rectorul USV şi este valabilă şi produce efecte juridice la nivelul USV.
Adeverinţa de recunoaştere se va redacta în două exemplare, din care unul se transmite solicitantului şi unul se va arhiva la SPADAC.
Căi de atac
Decizia poate fi contestată o singură dată, în termen de 10 de zile de la comunicare, printr-o cerere motivată care se depune la registratura USV, se transmite prin poştă sau prin intermediul PCUe.
Rezultatele costatate de comisia de contestații sunt consemnate într-un proces-verbal care va face parte din dosarul de recunoaştere şi care va fi semnat de toţi membrii comisiei de contestaţii.
Durata de soluţionare a contestaţiei este de maxim 10 de zile lucrătoare de la data înregistrării contestaţiei. Termenul de soluţionare prevăzut la alin. anterior se poate prelungi în cazuri justificate, solicitantul fiind informat în scris, prin curier poştal sau poştă electronică.
Soluția comisiei de contestaţii, consemnată într-un proces-verbal, poate fi atacată la instanțele competente de pe raza municipiului Suceava.
Eliberarea documentului de recunoaştere
Adeverinţa de recunoaştere se eliberează titularului sau unei persoane împuternicite prin procură notarială.
În cazul pierderii, distrugerii sau deteriorării documentului eliberat de recunoaştere, se eliberează, la cerere, un duplicat al acestuia, după consultatrea arhivei.
Detalii despre procedură se găsesc la link-ul următor:PO-SG-20_2 Procedura operațională privind recunoașterea funcțiilor didactice obținute în străinătate
Date de contact
Str. Universității nr.13, 720229 Suceava, România
Tel: +40 230 520 081 Fax: +40 230 520 080
Web: www.usv.ro
Secretariat Prorectorat cu Activitatea Didactică și Asigurarea Calității – Monica Miron
Tel: +40 230 520 081/int. 505
E-mail: monica@atlas.usv.ro