|
Informații post
Universitatea |
UNIVERSITATEA "ŞTEFAN CEL MARE" DIN SUCEAVA |
Facultatea |
INGINERIE ALIMENTARĂ |
Departament |
DEPARTAMENTUL TEHNOLOGII ALIMENTARE, SIGURANŢA PRODUCŢIEI ALIMENTARE ŞI A MEDIULUI |
Poziția în statul de funcții |
49 |
Funcție |
Asistent universitar |
Disciplinele din planul de învățământ |
Chimie fizică şi coloidală; Chimie anorganică şi organică |
Domeniu stiintific |
Inginerie chimică |
Descriere post |
Asistent univ. poz. 49: Postul conţine o normă universitară de 40 ore / săptămână cu o normă didactică de 13 ore convenţionale, din care: 0 ore predare curs şi 13 ore de lucrări practice cu următoarea distribuţie semestrială pe discipline:
• disciplina: Chimie fizică şi coloidală, efectuată în semestrul I şi II cu studenţii din anul II de la programele de studii PCM şi IPA:
- 8 ore laborator aplicaţii practice efectuate în semestrul I-îi cu 6 formaţii de lucru; - 4 ore laborator aplicaţii practice efectuate în semestrul II cu 4 formaţii de lucru
• disciplina: Chimie anorganică şi organică, efectuată în semestrul II cu studenţii din anul I-îi de la programule de studii CEPA şi IPA:
• -14 laborator aplicaţii practice efectuate în semestrul II cu 7 formaţii de lucru. |
Atributiile/activitatile aferente |
Susţinerea orelor de laborator şi seminar, în conformitate cu planul de învăţământ şi fişele disciplinelor.
Activităţi de evaluare
Alte activităţi:
Coordonarea activităţilor practice ale studenţilor.
Îndrumarea studenţilor pentru elaborarea lucrărilor de licenţă.
Coordonarea unor lucrări ştiinţifice studenţeşti.
Consultaţii
Participare în comisie examen de absolvire
Participare în comisii de admitere
Participare la programe internaţionale
Activităţi de pregătire ştiinţifică şi metodică şi alte activităţi în interesul învăţământului
Activităţi de cercetare ştiinţifică, de dezvoltare tehnologică, activităţi de proiectare, de creaţie potrivit specificului
Activităţi administrative |
Salariul minim de incadrare |
1490 lei |
Calendarul concursului |
|
Data publicării anunţului în Monitorul Oficial |
2015-04-28 |
Perioadă înscriere |
Început |
Sfârșit |
2015-05-05 |
2015-06-12 |
|
Data susținerii prelegerii |
0000-00-00 |
Ora susținerii prelegerii |
00:00:00 |
Locul susținerii prelegerii |
Universitatea \"Ştefan cel Mare\" Suceava |
Perioadă susținere a probelor de concurs |
Început |
Sfârșit |
2015-06-29 |
2015-07-02 |
|
Perioadă comunicare a rezultatelor |
Început |
Sfârșit |
2015-07-03 |
2015-07-03 |
|
Perioadă de contestații |
Început |
Sfârșit |
2015-07-06 |
2015-07-10 |
|
Tematica probelor de concurs |
Studiul dependenţei vitezei de reacţie de concentraţie şi de temperatură. Determinarea constantei de viteză. Deplasarea echilibrului chimic în funcţie de concentraţie. Identificarea componentelor aliajelor prin metoda electrografică. Analiza aliajelor prin metoda colorimetrică. Aplicaţii la studiul spectroscopiei moleculare. Interpretarea unui spectru în I.R. Aplicaţii la studiul coroziunii metalelor. Studiul efectelor corozive ale uleiurilor şi grăsimilor. Determinarea vitezei şi a potenţialului de coroziune. Metode potenţiometrice. Studiul diagramelor Pourbaix pentru fier-apă oxigenată. Diagrama de miscibilitate a sistemului binar fenol-apă. Determinarea vâscozităţii uleiurilor.
Hidrocarburi; hidrocarburi aciclice saturate; hidrocarburi ciclice saturate; hidrocarburi aciclice nesaturate cu o dublă legătură; hidrocarburi nesaturate cu două duble legături; hidrocarburi aciclice nesaturate cu triplă legătură; hidrocarburi aromatice; Compuşi halogenaţi; Compuşi hidroxilici; Compuşi carbonilici; Acizi carboxilici; Derivaţi funcţionali ai acizilor carboxilici; esteri; săpunuri; detergenţi; Compuşi cu azot; Compuşi heterociclici; Materiale plastice organice; Materiale termoplastice
xv. materiale plastice organice.
Bibliografie: Moisescu St., Chimie Fizică şi Coloidală, Ed. Medicală Universitară Bucuresti, 2002; Atkins P.W., Tratat de chimie fizică, (traducere din limba engleză), Editura Tehnică, Bucureşti, 2004; Anca Maria Moldoveanu.
Adams R., Wiley J., 1957-1968 - Organic Reactions, New York, London,
Adams R., Wiley J., 1961-1971 - Organic Syntheses, New York, London
Albert F., Bărbulescu N. şi colab., 1970 - Analiza chimică organică. Editura Tehnică, Bucureşti; Albu C.D., Brezeanu M., 1974 - Mică enciclopedie de chimie. Editura Enciclopedică Română, Bucureşti; Artenie V., Tănase Elvira, Varvara M., Cojocaru D., Toma O., 1992 - Chimie organică, Ed. Univ. Iaşi.
Avram Margareta, 1983 - Chimie organică, vol I-II, Ed. Acad. R.S.R., Bucureşti.
Neniţescu C.D., 1974 - Chimie organică, vol I-II, Ed. did. şi ped., Bucureşti |
Descrierea procedurii de concurs |
http://www.usv.ro/calitate/regulamente_usv.php
R14 Regulament privind ocuparea posturilor didactice vacante |
Lista documente |
Dosarul de concurs al unui candidat trebuie să conţină, cel puţin, următoarele documente:
1. Cererea de înscriere la concurs, semnată de candidat, care include o declaraţie pe propria răspundere privind veridicitatea informaţiilor prezentate în dosar – după modelul anexat.
2. O propunere de dezvoltare a carierei universitare a candidatului atât din punct de vedere didactic, în cazul posturilor didactice, cât şi din punctul de vedere al activităţilor de cercetare ştiinţifică; propunerea se redactează de către candidat, cuprinde maximum 10 pagini şi este unul dintre principalele criterii de departajare a candidaţilor;
3. Curriculum vitae al candidatului, în format tipărit şi în format electronic, care trebuie să includă:
a) Informaţii despre studiile efectuate şi diplomele obţinute;
b) Informaţii despre experienţa profesională şi locuri de muncă relevante;
c)Informaţii despre proiectele de cercetare – dezvoltare pe care le-a condus ca director de proiect şi granturile obţinute, în cazul în care există astfel de proiecte sau granturi, indicându-se pentru fiecare sursa de finanţare, volumul finanţării şi principalele publicaţii sau brevete rezultate;
d)Informaţii despre premii sau alte elemente de recunoaştere a contribuţiilor ştiinţifice ale candidatului.
4. Lista de lucrări ale candidatului în format tipărit şi în format electronic, care va fi structurată astfel:
Lista celor maximum 10 lucrări considerate de candidat a fi cele mai relevante pentru realizările profesionale proprii, care sunt incluse în format electronic în dosar şi care se pot regăsi şi în celelalte categorii de lucrări prevăzute de art.15 din Hotărârea nr. 457/2011, modificată;
b) Teza sau tezele de doctorat;
c) Brevete de invenţie şi alte titluri de proprietate industrială;
d) Cărţi şi capitole în cărţi;
e) Articole/studii in extenso, publicate în reviste din fluxul ştiinţific internaţional principal;
f) Publicaţii in extenso, apărute în lucrări ale principalelor conferinţe internaţionale de specialitate;
g) Alte lucrări şi contribuţii ştiinţifice sau, după caz, din domeniul creaţiei artistice.
h) Candidaţii la posturile de conferenţiar universitar sau cercetător ştiinţific gradul II Lista documente Dosarul de concurs al unui candidat trebuie să conţină, cel puţin, următoarele documente:
1. Cererea de înscriere la concurs, semnată de candidat, care include o declaraţie pe propria răspundere privind veridicitatea informaţiilor prezentate în dosar – după modelul anexat.
2. O propunere de dezvoltare a carierei universitare a candidatului atât din punct de vedere didactic, în cazul posturilor didactice, cât şi din punctul de vedere al activităţilor de cercetare ştiinţifică; propunerea se redactează de către candidat, cuprinde maximum 10 pagini şi este unul dintre principalele criterii de departajare a candidaţilor;
3. Curriculum vitae al candidatului, în format tipărit şi în format electronic, care trebuie să includă:
a) Informaţii despre studiile efectuate şi diplomele obţinute;
b) Informaţii despre experienţa profesională şi locuri de muncă relevante;
c)Informaţii despre proiectele de cercetare – dezvoltare pe care le-a condus ca director de proiect şi granturile obţinute, în cazul în care există astfel de proiecte sau granturi, indicându-se pentru fiecare sursa de finanţare, volumul finanţării şi principalele publicaţii sau brevete rezultate;
d)Informaţii despre premii sau alte elemente de recunoaştere a contribuţiilor ştiinţifice ale candidatului.
4. Lista de lucrări ale candidatului în format tipărit şi în format electronic, care va fi structurată astfel:
Lista celor maximum 10 lucrări considerate de candidat a fi cele mai relevante pentru realizările profesionale proprii, care sunt incluse în format electronic în dosar şi care se pot regăsi şi în celelalte categorii de lucrări prevăzute de art.15 din Hotărârea nr. 457/2011, modificată;
b) Teza sau tezele de doctorat;
c) Brevete de invenţie şi alte titluri de proprietate industrială;
d) Cărţi şi capitole în cărţi;
e) Articole/studii in extenso, publicate în reviste din fluxul ştiinţific internaţional principal;
f) Publicaţii in extenso, apărute în lucrări ale principalelor conferinţe internaţionale de specialitate;
g) Alte lucrări şi contribuţii ştiinţifice sau, după caz, din domeniul creaţiei artistice.
h) Candidaţii la posturile de conferenţiar universitar sau cercetător ştiinţific gradul II trebuie să includă în dosarul de concurs cel puţin 3 nume şi adrese de contact ale unor personalităţi din domeniul respectiv, din ţară sau din străinătate, exterioare instituţiei de învăţământ superior al cărei post este scos la concurs, care au acceptat să elaboreze scrisori de recomandare privitoare la calităţile profesionale ale candidatului.
i) Candidaţii la posturile de profesor universitar sau cercetător ştiinţific gradul I trebuie să includă în dosarul de concurs cel puţin 3 nume şi adrese de contact ale unor personalităţi din domeniul respectiv din străinătate, care au acceptat să elaboreze scrisori de recomandare privitoare la calităţile profesionale ale candidatului.
j) În cazul domeniilor ştiinţifice cu specific românesc, scrisorile de recomandare pentru candidaţii la posturile de profesor universitar sau cercetător ştiinţific gradul I pot proveni şi din partea unor personalităţi din domeniul respectiv din România, exterioare instituţiei de învăţământ superior al cărei post este scos la concurs.
5. Fişa de verificare a îndeplinirii standardelor universităţii de prezentare la concurs, al cărei format standard este prevăzut de metodologia proprie. Fişa de verificare este completată şi semnată de către candidat, împreună cu documentele doveditoare privind toate rezultatele şi informaţiile introduse de candidat în fişă. Modelul fişei de verificare va respecta modelul din standardul naţional aferent domeniului ştiinţific al postului.
6. Documente referitoare la deţinerea diplomei de doctor: copie legalizată a diplomei de doctor şi, în cazul în care diploma de doctor originală nu este recunoscută în România, atestatul de recunoaştere sau echivalare a acesteia;
7. Rezumatul, în limba română şi într-o limbă de circulaţie internaţională, a tezei de doctorat, pe maximum o pagină pentru fiecare limbă;
8. Declaraţie pe proprie răspundere a candidatului în care indică situaţiile de incompatibilitate prevăzute de Legea nr. 1/2011 în care s-ar afla în cazul câştigării concursului sau lipsa acestor situaţii de incompatibilitae;
9. Copii ale altor diplome care atestă studiile candidatului;
10. Copia cărţii de identitate sau, în cazul în care candidatul nu are o carte de identitate, a paşaportului sau a unui alt document de identitate întocmit într-un scop echivalent cărţii de identitate ori paşaportului;
11. În cazul în care candidatul şi-a schimbat numele, copii de pe documente care atestă schimbarea numelui – certificat de căsătorie sau dovada schimbării numelui.
12. Adeverinţă medicală eliberată de Medicina Muncii, în termen de valabilitate, în scopul completării dosarului de participare la concurs pentru ocuparea unui post didactic.
13. Cazier judiciar, în termen de valabilitate, în scopul completării dosarului de participare la concurs pentru ocuparea unui post didactic.
14. Maximum 10 publicaţii, brevete sau alte lucrări ale candidatului, în format electronic, selecţionate de acesta şi considerate a fi cele mai relevante pentru realizările profesionale proprii;
15. Formatul electronic pentru Curriculum vitae, Lista de lucrări şi Fişa de verificare nu trebuie să depăşească 3Mb pentru a putea fi încărcate pe macheta M.E.N.
16. Document din care să reiasă adresa / adresele de contat poştal, e-mail şi telefonul / telefoanele la care poate fi contactat;
17. Opis cu toate documentele depuse la dosar;
18. Opis cu toate documentele electronice depuse la dosar
19. Declaraţie privind conformitatea conţinutului formatului electronic cu documentele depuse. |
Adresa unde se transmite dosarul de concurs |
Universitatea "Ştefan cel Mare" Suceava
Str. Universităţii, nr. 13, 720 229 Suceava, Romania |
Comisie |
: |
Universitatea |
UNIVERSITATEA "ŞTEFAN CEL MARE" DIN SUCEAVA |
Facultatea |
INGINERIE ALIMENTARĂ |
Departament |
DEPARTAMENTUL TEHNOLOGII ALIMENTARE, SIGURANŢA PRODUCŢIEI ALIMENTARE ŞI A MEDIULUI |
Poziția în statul de funcții |
|
Funcție |
Asistent universitar |
Disciplinele din planul de învățământ |
|
Domeniu stiintific |
Inginerie chimică |
Descriere post |
|
Atributiile/activitatile aferente |
|
Salariul minim de incadrare |
1490 lei |
Calendarul concursului |
|
Data publicării anunţului în Monitorul Oficial |
2015-04-28 |
Perioadă înscriere |
Început |
Sfârșit |
2015-05-05 |
2015-06-12 |
|
Data susținerii prelegerii |
0000-00-00 |
Ora susținerii prelegerii |
00:00:00 |
Locul susținerii prelegerii |
|
Perioadă susținere a probelor de concurs |
Început |
Sfârșit |
2015-06-29 |
2015-07-02 |
|
Perioadă comunicare a rezultatelor |
Început |
Sfârșit |
2015-07-03 |
2015-07-03 |
|
Perioadă de contestații |
Început |
Sfârșit |
2015-07-06 |
2015-07-10 |
|
Tematica probelor de concurs |
|
Descrierea procedurii de concurs |
|
Lista documente |
|
Adresa unde se transmite dosarul de concurs |
|
Comisie |
: |
|
|