Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului
Str. Gen. Berthelot 28-30
Sector 1, 010168, Bucuresti
Tel. Centrala: 4056200;4056300
Relatii cu publicul
|
Informații post
Universitatea |
UNIVERSITATEA "ŞTEFAN CEL MARE" DIN SUCEAVA |
Facultatea |
Facultatea de Ştiinţe ale Educaţiei |
Departament |
Specialitate cu Profil Psihopedagogic |
Poziția în statul de funcții |
13 |
Funcție |
Asistent universitar |
Disciplinele din planul de învățământ |
Psihologia educației. |
Domeniu stiintific |
Științe ale educației |
Descriere post |
Asistent univ., poz.13: Postul conţine o norma universitară de 40 ore / săptămână cu o normă didactică de 13 ore convenţionale, lucrări practice cu următoarea distribuţie în semestrul I:
- cu studenţii din anul I de la programule de studii ale Facultăţii de Litere şi Ştiinţele Comunicării, 4 formaţii de lucru (8 ore seminar);
- cu studenţii din anul I de la programule de studii ale Facultăţii de Educaţie Fizică şi Sport, o formaţie de lucru (2 ore seminar);
- cu studenţii din anul I de la programule de studii ale Facultăţii de Istorie şi Geografie, 3 formaţii de lucru (6 ore seminar);
- cu studenţii din anul I de la programule de studii ale Facultăţii de Ştiinţe Economice şi Administraţie Publică cu 3 formaţii de lucru (6 ore seminar) şi
- cu studenţii din anul I de la programule de studii ale Facultăţilor de Inginerie Alimentară, Inginerie Electrică şi Ştiinţa Calculatoarelor, Mecanică, Mecatronică şi Management, Silvicultură cu două formaţii de lucru, (4 ore seminar);
studenţi înscrişi la Nivel I, Modulul Psihopedagogic |
Atributiile/activitatile aferente |
Activităţi de predare
Activităţi de seminar
Activităţi de evaluare
Alte activităţi:
Coordonarea lucrărilor de licenţă
Activitate practică
Consultaţii
Participare în comisie examen de absolvire
Participare în comisii de admitere
Participare la programe internaţionale
Coordonare cercuri ştiinţifice studenţeşti
Activităţi de pregătire ştiinţifică şi metodică şi alte activităţi în interesul învăţământului
Activităţi de cercetare ştiinţifică, de dezvoltare tehnologică, activităţi de proiectare, de creaţie potrivit specificului
Activităţi administrative |
Salariul minim de incadrare |
1419 lei |
Calendarul concursului |
|
Data publicării anunţului în Monitorul Oficial |
2014-11-24 |
Perioadă înscriere |
Început |
Sfârșit |
2014-11-25 |
2015-01-09 |
|
Data susținerii prelegerii |
2015-01-26 |
Ora susținerii prelegerii |
10:00:00 |
Locul susținerii prelegerii |
Universitatea ,,Stefan cel Mare'' din Suceava, Sala A022 |
Perioadă susținere a examenelor |
Început |
Sfârșit |
2015-01-26 |
2015-01-29 |
|
Perioadă comunicare a rezultatelor |
Început |
Sfârșit |
2015-01-30 |
2015-01-30 |
|
Perioadă de contestații |
Început |
Sfârșit |
2015-02-02 |
2015-02-06 |
|
Tematica probelor de concurs |
Tematică:
I. Locul Psihologiei educaţiei în sistemul ştiinţelor psihopedagogice
II. Metode de cunoaştere a elevului. Fişa psihopedagogică.
III. Stiluri de învăţare. Instruirea diferenţiată
IV. Tehnici de învăţare eficientă
V. Modalităţi de stimulare a motivaţiei elevului
VI. Modalităţi de stimulare a creativităţii elevului
VII. Tehnici sociometrice
VIII. Competenţa didactică. Standarde ocupaţionale
IX. Modalităţi de eficientizare a comunicării didactice
X. Adaptare şcolară
XI. Succes şcolar Eşec şcolar – modalităţi de identificare, prevenţie, intervenţie
XII. Dificultăţi de adaptare şcolară. Devianţa şcolară.
Bibliografie:
1. Abric, Jean-Claude, 2002, Psihologia comunicării, Teorii şi metode. Iaşi, Polirom
2. Ausubel, D. Şi Robinson, F. 1981, Învăţarea în şcoală, O introducere în psihologia pedagogică, Bucureşti, E.D.P.
3..Badea, Elena, 2002, Psihologia educaţiei şcolare, Bucureşti, Editura ORION
4. Bernat, Simona, 2003, Tehnica învăţării eficiente, Cluj –Napoca, Presa Universitară Clujeană
5.Bernat, S. şi Chiş, V. 2002, Cooperare şi interdisciplinaritate în învăţământul universitar, Presa Universitară Clujeană
6. Creţu, Daniela, 2003, Dezvoltarea motivaţiei învăţării, Sibiu, Psihomedia
7. Cosmovici, A. şi Iacob, L. 1998, Psihologie şcolară, Iaşi, Polirom
8. Ezechil, Liliana, 2002, Comunicarea educaţională în context şcolar, Bucureşti, editura Didactică şi Pedagogică
9. Golu, Pantelimon, 2001, Psihologia învăţării şi dezvoltării. Bucureşti, Editura Fundaţiei HUMANITAS
10. Iucu, Romiţă, 2001, Instruirea şcolară. Perspective teoretice şi aplicative.Iaşi, Polirom
11. Monteil, J.M. 1997, Educaţie şi formare. Perspective psihosociale, Iaşi, Polirom
12. Mureşan, P.1990, Învăţarea eficientă şi rapidă. Bucureşti, Editura Ceres
13. Neacşu, I.1978, Motivaţie şi învăţare.Bucureşti, EDP
14. Neacşu, I. 1990, Metode şi tehnici de învăţare eficientă. Bucureşti, EDP
15. Neamţu, Cristina, 2003, Devianţa şcolară, Iaşi, Polirom
16. Sălăvăstru, Dorina, 2004, Psihologia educaţiei, Iaşi, Polirom
17. Stan, Liliana şi Andrei, Adina, 1997, Ghidul tânărului professor, Iaşi, Editura „Spiru Haret”
18. Stanciu, Mihai, 2003, Didactica postmodernă, Suceava, Editura Universităţii Suceava
19. Zlate, Mielu, 1996, Introducere în psihologie, Bucureşti, Editura Şansa
Momentan nu există fișiere de tematică probe pentru acest post. |
|
Descrierea procedurii de concurs |
http://www.usv.ro/calitate/pagini/regulament_usv/R14%20Regulament%20privind%20ocuparea%20posturilor%20didactice%20vacante_%2031.10.2013.pdf
Momentan nu există fișiere de probă concurs pentru acest post. |
|
Lista documente |
Dosarul de concurs al unui candidat trebuie să conţină, cel puţin, următoarele documente:
1. Cererea de înscriere la concurs, semnată de candidat, care include o declaraţie pe propria răspundere privind veridicitatea informaţiilor prezentate în dosar – după modelul anexat.
2. O propunere de dezvoltare a carierei universitare a candidatului atât din punct de vedere didactic, în cazul posturilor didactice, cât şi din punctul de vedere al activităţilor de cercetare ştiinţifică; propunerea se redactează de către candidat, cuprinde maximum 10 pagini şi este unul dintre principalele criterii de departajare a candidaţilor;
3. Curriculum vitae al candidatului, în format tipărit şi în format electronic, care trebuie să includă:
a) Informaţii despre studiile efectuate şi diplomele obţinute;
b) Informaţii despre experienţa profesională şi locuri de muncă relevante;
c)Informaţii despre proiectele de cercetare – dezvoltare pe care le-a condus ca director de proiect şi granturile obţinute, în cazul în care există astfel de proiecte sau granturi, indicându-se pentru fiecare sursa de finanţare, volumul finanţării şi principalele publicaţii sau brevete rezultate;
d)Informaţii despre premii sau alte elemente de recunoaştere a contribuţiilor ştiinţifice ale candidatului.
4. Lista de lucrări ale candidatului în format tipărit şi în format electronic, care va fi structurată astfel:
Lista celor maximum 10 lucrări considerate de candidat a fi cele mai relevante pentru realizările profesionale proprii, care sunt incluse în format electronic în dosar şi care se pot regăsi şi în celelalte categorii de lucrări prevăzute de art.15 din Hotărârea nr. 457/2011, modificată;
b) Teza sau tezele de doctorat;
c) Brevete de invenţie şi alte titluri de proprietate industrială;
d) Cărţi şi capitole în cărţi;
e) Articole/studii in extenso, publicate în reviste din fluxul ştiinţific internaţional principal;
f) Publicaţii in extenso, apărute în lucrări ale principalelor conferinţe internaţionale de specialitate;
g) Alte lucrări şi contribuţii ştiinţifice sau, după caz, din domeniul creaţiei artistice.
h) Candidaţii la posturile de conferenţiar universitar sau cercetător ştiinţific gradul II trebuie să includă în dosarul de concurs cel puţin 3 nume şi adrese de contact ale unor personalităţi din domeniul respectiv, din ţară sau din străinătate, exterioare instituţiei de învăţământ superior al cărei post este scos la concurs, care au acceptat să elaboreze scrisori de recomandare privitoare la calităţile profesionale ale candidatului.
i) Candidaţii la posturile de profesor universitar sau cercetător ştiinţific gradul I trebuie să includă în dosarul de concurs cel puţin 3 nume şi adrese de contact ale unor personalităţi din domeniul respectiv din străinătate, care au acceptat să elaboreze scrisori de recomandare privitoare la calităţile profesionale ale candidatului.
j) În cazul domeniilor ştiinţifice cu specific românesc, scrisorile de recomandare pentru candidaţii la posturile de profesor universitar sau cercetător ştiinţific gradul I pot proveni şi din partea unor personalităţi din domeniul respectiv din România, exterioare instituţiei de învăţământ superior al cărei post este scos la concurs.
5. Fişa de verificare a îndeplinirii standardelor universităţii de prezentare la concurs, al cărei format standard este prevăzut de metodologia proprie. Fişa de verificare este completată şi semnată de către candidat, împreună cu documentele doveditoare privind toate rezultatele şi informaţiile introduse de candidat în fişă. Modelul fişei de verificare va respecta modelul din standardul naţional aferent domeniului ştiinţific al postului.
6. Documente referitoare la deţinerea diplomei de doctor: copie legalizată a diplomei de doctor şi, în cazul în care diploma de doctor originală nu este recunoscută în România, atestatul de recunoaştere sau echivalare a acesteia;
7. Rezumatul, în limba română şi într-o limbă de circulaţie internaţională, a tezei de doctorat, pe maximum o pagină pentru fiecare limbă;
8. Declaraţie pe proprie răspundere a candidatului în care indică situaţiile de incompatibilitate prevăzute de Legea nr. 1/2011 în care s-ar afla în cazul câştigării concursului sau lipsa acestor situaţii de incompatibilitae;
9. Copii ale altor diplome care atestă studiile candidatului;
10. Copia cărţii de identitate sau, în cazul în care candidatul nu are o carte de identitate, a paşaportului sau a unui alt document de identitate întocmit într-un scop echivalent cărţii de identitate ori paşaportului;
11. În cazul în care candidatul şi-a schimbat numele, copii de pe documente care atestă schimbarea numelui – certificat de căsătorie sau dovada schimbării numelui.
12. Adeverinţă medicală eliberată de Medicina Muncii, în termen de valabilitate, în scopul completării dosarului de participare la concurs pentru ocuparea unui post didactic.
13. Cazier judiciar, în termen de valabilitate, în scopul completării dosarului de participare la concurs pentru ocuparea unui post didactic.
14. Maximum 10 publicaţii, brevete sau alte lucrări ale candidatului, în format electronic, selecţionate de acesta şi considerate a fi cele mai relevante pentru realizările profesionale proprii;
15. Formatul electronic pentru Curriculum vitae, Lista de lucrări şi Fişa de verificare nu trebuie să depăşească 3Mb pentru a putea fi încărcate pe macheta M.E.N.
16. Document din care să reiasă adresa / adresele de contat poştal, e-mail şi telefonul / telefoanele la care poate fi contactat;
17. Opis cu toate documentele depuse la dosar;
18. Opis cu toate documentele electronice depuse la dosar
19. Declaraţie privind conformitatea conţinutului formatului electronic cu documentele depuse. |
Adresa unde se transmite dosarul de concurs |
Universitatea ,,Stefan cel Mare'' din Suceava |
Comisie
Nume: | Asistent univ., poz.13 (DSPP dec2014): |
Membrii: | Preşedinte: Conf. univ. dr. Aurora-Adina COLOMEISCHI, Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava;
Membri: Conf. univ. dr. Otilia CLIPA, Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava;
Conf. univ. dr. Doina Maria SCHIPOR, Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava;
Conf. univ. dr. Carmen-Cornelia BALAN, Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava;
Lector univ.dr. Nadia-Laura SERDENCIUC, Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava;
Membrii supleanți:
Lector univ.dr. Corina GHEORGHIU, Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava;
Lector univ.dr. Monica-Aneta TURTUREAN, Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava. |
Fișiere: |
Momentan nu există fișiere pentru acest post. |
|
Listă candidați
Momentan nu există candidați pentru acest post.
|